17
Jun
09

Lembu Leman

lembu leman

Salam…
Raya Korban mungkin lambat lagi. Entah aku dapat meraikannya lagi atau tidak, hanya Dia yg tahu. Wahai Tuhan, izinkan aku bernafas untuk ku beibadah kepadaMu. Berilah peluang untukku menebus dosa2 silam ku. Terlalu banyak larangan Mu yg telah aku langgari. Ya Tuhan, sesungguhnya aku tidak mampu menahan azab mu. Ampunilah aku wahai Tuhan yg maha Pengampun…

Samakah manusia dengan Lembu, atau mungkin kita lebih buruk dari lembu. Bila nafsu menguasai diri, bila akal mengusai fikiran, bila hati diselaputi jerebu. Kerana hati itu menguasai diri. Jika bersih ia, maka baik lah kita. Tetapi, bila titik2 hitam memenuhi hati, apakah mungkin hati itu melihat….


3 Responses to “Lembu Leman”


  1. June 18, 2009 at 6:49 pm

    >> dekat time raya makin banyak lembu terlepas…:D

  2. June 20, 2009 at 8:51 am

    maka amat malanglah jika kita ini sama tarafnya dgn lembu….

  3. June 21, 2009 at 12:45 pm

    bile baca entry ni rase insaf.. erkk.. kereta nissan kat bwh tu..i loikkee:)


Leave a Reply

