19
Aug
09

Salam Ramadhan…

Bulan di bulan sya'ban
As-Salamualaikum..
Alhamdulliah.. semoga kita dipertemukan dengan Ramadhan tahun ini. Tak sabar rasanya.. harap tahun ni jodoh dengan Ramadan panjang sampai ke syawal.. Moga dapat aku beribadat kepadaMu, Tuhan..
KeampunanMu, RahmatMu dan KeberkatanMu kupohon..
Bagai malam yg gelap, semoga kehadiran bulan ini dapat mencerahkan malam yg hitam pekat ini.. moga segala tabiat burok aku ni dapat dibuang terus kedalam gelap malam.. yg nampak cumalah sinar bulan..

Kawan, cuba kita tengok pict bulan tuu.. macamana dalam gelap gelita dapat dia bersinar, kenapa? Dari segi ilmu astrologi kita mungkin tahu sebabnya… Tapi, cuba renungkan lebih mendalam…Kenapa diwaktu malam… masa dan ketikanya… betapa Maha mengetahuinya Dia..
perasan tak ada macam bayang ada org kata macam org tgh sujud.. tp, dlm pict ni more to duduk antara dua sujud… tp, walau apapun keindahan bulan tu memang tak dapat dinafikan.. Adakah kerana bulan itu cantik? atau kerana Tuhan dah tanamkan perasaan itu dalam hati kita… Cantik itu subjektif… ada org tafsirkan cantik tu lain dari apa yg kita rasa.. tp, ada kaa org kata bulan tak cantik…?

Apapun, sebelum nak masuk ramadhan ni ada baiknya aku nak minta maaf dulu kat kawan2.. mana tau kut ada yg aku tersalah dan silap… moga Allah terima ibadah kita.. amin…


6 Responses to “Salam Ramadhan…”


  1. 1 Blog Resipi
    August 19, 2009 at 4:22 pm

    salam singgah dari blogresipi dan selamat menyambut ramadhan al mubarak.

  2. August 21, 2009 at 9:48 am

    Masa kecik2 dulu selalu imejin ada nampak ibu dan anak dalam bulan..
    Imajinasi budak2.. hehe..

    Selamat berpuasa..

  3. August 22, 2009 at 6:23 pm

    Salam Ramadhan Al Mubarak..

  4. August 23, 2009 at 3:11 pm

    tu yang selalu jumpa ayat berulang2 dalam quran yang Allah tak jadikan sesuatu itu sia-sia, tapi Dia nak kita anyak berpikir.

    Entryku kali ini

    Syukur pada-Nya atas kesempatan
    Melalui bulan terbaik antara bulan
    Salam Ramadhan buat teman dan taulan
    Dibulan ini kita tingkatkan amalan

  5. August 24, 2009 at 4:21 am

    salam ramadhan al-mubarak.

    selamat menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan. semoga ibadah kita diterima oleh-Nya, insya-Allah, amiinnn


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: