20
Nov
09

Kejadian alam

Salam…
Awal pulak aku bangun pagi2 hari cuti ni. Nak tidor lagi pun rasa macam dah overdose..
Dah seminggu lebih kedua ibubapa aku bertolak ke Tanah Haram. Moga mereka dikurniakan kesihatan yg baik sepanjang mereka disana dan dipermudahkan olehNya dalam beribadah mencari keredaanNya -amin-




Subhanallah,
Indah sekali alam ciptaan Tuhan sekalian alam untuk dinikmati kita. Hanya yg dimintaNya, bersyukur dah beribadah. Namun tidak sedikitpun kekuasaanNya itu akan berkurang sekiranya kita tidak berbuat demikian. Tetapi, amat rugilah kita andai tidak pandai mensyukuri nikmatnya.
Mawar itu cantik.. sering disebut dalam puisi nyanyian dunia.. tetapi, duri itu tajam. Apakah Dia mahu mengingatkan kita yang cantik itu boleh mendatangkan sakit? Lumrah dunia.. apa maksudnya..
Andai kita bisa menakluknya, berkuasakah kita?
Ya Tuhan, ampunkan kami.. bimbinglah kami.. teguhkan ikatan persaudaraan kami.. moga kami sentiasa dibawah naunganMu, Tuhan


6 Responses to “Kejadian alam”


  1. November 20, 2009 at 11:30 pm

    Hi there,
    I first thought blogging is a waste of time but I’ve soon understood that blogging is one of the experiences that changes one’s views and presumptions.I’m glad I stopped by your blog.Keep going.
    My name is Aziz Moummou ,a teacher of English .
    Get me on : http://hellochichaoua.wordpress.com

    All the best,
    Aziz

  2. 2 lan
    November 21, 2009 at 3:20 pm

    salam bro,,,mmg indah dan ajaib sekali ciptaanNYA. tp tak ramai yang memikirkanNYA. selalu lalai dengan kemewahan yang diberi dan mudah mengeluh dengan dugaanNYA pula. sama2 lah kita menjadi antara yang mensyukuri nikmatNYA. sy mmg ske pic2 nature nie

  3. November 22, 2009 at 8:22 am

    I like the last pic.
    Beautiful!

  4. November 22, 2009 at 2:31 pm

    kita pun doa sama agar dapat sampai ke sana nanti.

    Entryku kali ini

    Sahabat dicari bukan seteru
    Tindakan jangan terburu-buru
    Pulang dengan semangat baru
    Terima kasih kepada guru

  5. November 30, 2009 at 4:25 am

    syukur masih diberikan nyawa utk menikmati keindahan allah =)

  6. October 30, 2010 at 12:15 pm

    di balik semu ini ter kadang ada keindahan yg allah berikan,:D


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: