20
Dec
10

Mulu Trip Ep.4

Ok.. sambung lagi..
kali ni trip start menjelajah gua aka cave.
pagi2 lagi dahh bangun.. kena awai sebab organizer dah remind that kul 730 trip start. Naik boat lagi wehhh…

ni ambil dari atas boat..

dalam 15minit dari resort, kami singgah kat HQ dulu.. kena check-in they said. Tp, sampai kat situ tak naik p opic pon, sebab tour guide (staff diorang) dah settlekan.. tunggu lama gak sebelum the tour guide sampai.. sib baik boat park bawah pokok2.. tak panas sangat laa..

Tapi, duk atas boat tu pun tak best gak.. kalo ada boat lain lalu mau terhuyung hayang gak atas boat tu..

Sebelum pg ke gua, tour guide bawa kami singgah ke satu perkampungan.. ada barang craft tangan dijual disitu.. price.. bley tahan gak.. rasanya kat Miri lagi lurah kot.. huhu



Ada auntie yg baik hati ni buat demo main seruling.. pakai hidung babe..

kemudia kami meneruskan perjalanan ke gua yang pertama, gua angin (wind cave)..
Landing time..

Ni la jalan nak naik ke gua angin.. tinggi gak nii…

ni pulak entrance gua angin.. kena tunggu kat sini lama gak sebab ada satu group lagi mat saleh yg join kami. tp, depa jalan kaki dari HQ…

ok.. sekarang kita masuk ke dalam gua pulak..

Berapa ratus or ribu tahun la batu ni terbentuk sampai sebegini rupa..

ok.. samapai disini dulu.. nanti sambung cerita lagi..


11 Responses to “Mulu Trip Ep.4”


  1. December 21, 2010 at 5:35 am

    Seruling tiup dgn hidung…. kalau running nose… habislah berair air…he..he.

  2. 2 schoepentoeter
    December 21, 2010 at 6:02 am

    hehe.. buat pulak kongsi seruling… ngehihiii

  3. December 21, 2010 at 2:58 pm

    Adventurous! hehe..
    Tak sabar nak tunggu sambungan cerita ni..

  4. 5 minmolek77
    December 21, 2010 at 10:57 pm

    -Perghhh!!Pakey idung pun boley….cayalah!!!
    -X penah laie masuk gua2 nih…..

  5. December 24, 2010 at 8:27 am

    perghh..mmg nampak sonot trip mcm ni.. betul2 blend with nature:)

  6. January 8, 2011 at 10:35 pm

    Cantiknya pic dan keindahan alam…. Indahnya bumi Malaysia yg kaya dengan pelbagai khazanah🙂

  7. 10 whooz
    January 19, 2011 at 2:10 am

    aku rasa macam tak nak balik boleh??? macam nak keje kat mulu park😀

  8. January 31, 2011 at 6:26 pm

    wei … cantik giler landscape, environment & gambar ko … the best thing naik boat mcm tu … adventure!


Leave a Reply

